lördag 6 oktober 2012

Handbroms

Jag har den äran att få känna mig som en broms.
Mina fina och alerta medarbetare vill så mycket och på så kort tid...vilket iofs toppen!
Men...ibland känner jag att jag måste bromsa dem lite...för att de ska lära sig en sak riktigt riktigt bra, innan de tar nästa steg.
Det är för bolagets bästa naturligtvis.
Men jag bromsar bara lite lite, och låter dem bestämma väldigt mycket själva hur det ska göras.
De lyckas varje dag, och det är ju tydligt att de kommit på knepet...

Igår skulle vi varit hemma och jobbat...men det sket sig.
Vi fick åka in till kontoret iallafall.
Dagen blev sen, och vi åt middag på restaurang.
Väl hemma var jag så himla trött och mätt att sängen blev oemotståndlig, och jag sov en stund...
Det var mycket som tröttade igår, och som jag inte kan råda över...

Idag skiner solen och det blåser...såklart...
Här ska städas toaletter och bytas i sängen...och även golven om jag ids... :))
Men först...mot köket!


kram

4 kommentarer:

  1. Spännade! Du verkar vara en bra VD.

    SvaraRadera
  2. Tack! Målet är att vara bäst.. :))

    SvaraRadera
  3. Härligt med ivriga medarbetare i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det ger en så god stämning och arbetsklimatet är toppen! Framåt och väldigt villiga att lära och jobba. Det är kul varje dag. :))

    SvaraRadera