fredag 26 oktober 2012

SååååJah!

Nu är det vitt ute.
Nordanvinden är obeveklig och kyler ner mitt varma hus.
Måste elda i kaminen i morgon bitti. Då vet jag två små damer som blir nöjda.
Kissorna älskar att vistas vid varma spisen...kan sitta och glo rakt in i elden och man tror de ska bränna sig, så nära vill de vara.

Jag tar en hemmadag i morgon.
Har mycket som behöver göras, och jag har instruerat mina anställda, så de klarar sig utan mig.

Varför sitter jag uppe nu då?
Kan inte sova...benen bråkar...
Efter en stund uppe, lite vankande och sittande så ska det väl gå att få sova igen.
Så brukar det vara.
Kan ju få sova lite längre sen istället.

kram

2 kommentarer:

  1. Vitt ute? Har ni fått snö?
    Hoppas kissen mår bättre! Kan du inte lägga ut en bild på dina sötnosar? Jag älskar katter! Har varit kattägare i måånga år, men i och med skilsmässan skildes jag från dem också:-(. Vill absolut ha katt igen, när det passar in i mitt liv...
    Ha en underbar hemmadag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har fått massor...upp till 15cm på vissa håll. (Det bör väl försvinna strax igen, med de temperaturer som är utlovade nästa vecka, och regn...) Älsklingen hade svårt att se vägen när han körde hem...typ snöstorm...och med sommardäck... :))

      Radera