onsdag 24 oktober 2012

Vet.

En av mina siames-skönheter är sjuk.
Ordentligt sjuk.
Det blir en akuttid till veterinären idag!
Kissen bara ligger och ligger, ser väldigt dålig ut och vill inte röra på sig.
Pälsen som vanligen glänser som nyputsad koppar...ligger matt och platt...visar en kritvit hud under...hon är alltså blek också...munnen vill hon inte visa matte, så jag misstänker någon sorts inflammation i munhålan/tänder/käke...
Vill inte äta och inte dricka.
Om en stund kan jag börja ringa...
Blir orolig för min lilla "tant brun"... Haft svårt att sova inatt... Tycker så synd om henne, som inte kan berätta med ord vad som felas...
Att hon har en så dum matte som inte fattar kattiska...

Lite knövligt blir det med bilar och sånt idag, men det får väl lösa sig.
Har en produktpresentation på förmiddagen, som älsklingen får sköta själv med våra säljare...jag kan nog inte lämna lilla hjärtat innan vi varit till djurdoktorn...

Hu vilket väder det är förresten...


kram

6 kommentarer:

  1. Åh stackars liten kisse :(
    Hoppas de hittar felet på henne och att hon snabbt kryar på sig.

    SvaraRadera
  2. Katter sägs ha sju liv också denna gång. Man får hoppas att veterinären hittar rätt medicin och att missestackaren blir frisk igen. Lycka till:)

    SvaraRadera
  3. Kan meddela att kissen är efter blodprovstagning inlagd med dropp och förmodl. får hon även antibiotika. Hon har feber och är svullen rund magen. Jag hoppas kunna hämta henne i eftermiddag...

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna... Är inte roligt med sjuklingar som saknar ord :(

    SvaraRadera
  5. Eivor: Man brukar säga att katter har nio liv, så två fler än du trodde.
    Hoppas droppet och antibiotikan hjälper och du får med dig en piggare katt hem idag.

    SvaraRadera