söndag 11 mars 2012

Det är vår!

Verkligen!
Solen strålar från en nästan klarblå himmel, fåglarna sjunger vårsånger och kissorna vill ut...
Det är kallt i skuggan på norrsidan av huset...bara några plusgrader...men på altanen är det en annan årstid...soligt och varmt.
Synd bara att vinden ännu är isande kall.
Isen ligger kvar på viken, blänkande och slät. Ännu är den tjock tror jag för de kör med skoter...
Skulle inte våga mig ut på isarna nu.
Tvätten har hängt ute idag, och jag tror den har torkat ganska bra...det återstår att se.

Vi är hemma igen...i lugnet och ron.

kram

2 kommentarer:

  1. Nu skall jag också hänga tvätt ute. Få se om det äger sin riktighet att det är vår eller om jag måste ta karbusen på mig.Ljust har det även blivit, nästan till klockan åtta. Bara "så himla skönt": :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir väl som vanligt, strålande vackert...och svinkallt, en typisk åländsk vår. Jo, det är vår! :))

      Radera