måndag 26 mars 2012

Jaha

Så tar vi lite sedvanlig mail-fight igen då...
Eller rättare: Ett mail innehållande rena fakta och ett försök till mogen vuxen konversation (på rekommendation av socionomen som vi haft kontakt med) resulterar i ett gäng oförskämda påhopp och vanskapta sanningar tillbaks.
Vi svarar inte så sånt. (Alltså...älsklingen svarar inte på sånt.)
Jag hoppas innerligt att socialtjänst/familjerätten ger oss en tredje part att ta hand om dessa mail och sålla ut fakta innan de vidarebefordras till mannen.
Skulle vara så skönt att slippa läsa och förhålla sig till denna skit jämt.
Helst vill vi ju inte ha med denna människa att göra alls...men det är tyvärr en omöjlighet i.o.m barnen.
*suck*
Vår sanning är aldrig överensstämmande med hennes. Aldrig. Inte vid något tillfälle. Alls.

Hur kan de bli så snett???

6 kommentarer:

  1. Usch, så onödigt! Ni ska inte behöva ha sådan kontakt alls. Bara rent praktiska saker kring barnen, inget annat. Min sambos ex har försökt med både det ena och det andra via mejl och sms, men det fungerar bra för honom att ignorera...så brukar hon lugna sig.
    Jag och mitt ex kommunicerar inte alls, och det fungerar ypperligt! Han sköter sin del gällande våra tonåringar, och jag sköter min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var det ju tänkt att fungera också, men hela tiden ser fanskapet till att vi måste ta ställning till något, eller bryter ingångna avtal så vi måste omförhandla, vänder barnen mot pappan och inbillar dem en massa osanningar som han sen ska försvara sig emot...Hon respekterar öht inte att han inte vill ha kontakt, utan menar att hon har all rätt i världen att ringa, sms:a, maila om allt och alltid. Dessa meddelanden innehåller till 100% oförskämdheter,utläggningar om hur fel mannen är/gör/säger/tycker...you name it. Som sagt: hennes sanning överensstämmer aldrig med vår. Det är skitjobbigt!

      Radera
  2. Bitterheten har uppenbarligen tagit henne totalt i besittning. Synd bara att hon inte fattar hur illa hon gör barnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer hon aldrig att förstå. Det finns inte i hennes värld att hon skulle göra fel...vad det än gäller så gör/har hon alltid rätt.

      Radera
  3. Lider med er. Jag vet hur det är. Hoppas ert blir snabbare övergående än mitt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. *suck* Ja, hoppas kan man ju...men du borde också få lugn och ro!

      Radera