lördag 5 maj 2012

Datanoob

Så korkad och värdelös jag känner mig när datorn inte vill som jag vill...eller rättare: när jag inte fattar hur man ska göra...
Blir frustrerad (läs skitförbannad och gråtfärdig)...och sitter och gormar på alla jävla datorer och allt jävla skit de hittar på så att man ska känna att man ÄR en jubelidiot.
Då...
Då kommer älsklingen och undrar: -får jag försöka?
Varsågod! Men jag har faktiskt försökt med det och det och detta och det fungerar inte...(det sista sägs med bruten stämma)
Efter..hm...ja, typ två sekunder har han löst problemet, (vilket egentligen inte alls var något problem utan det var jag som var för dum helt enkelt)...och jag känner mig ännu mer korkad och värdelös...
Fast jag borde vara glad och tacksam...
Och DET är ju korkat på RIKTIGT!!!

kram

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, han är underbar på alla sätt! Min riddare och räddare. :))

      Radera
  2. Sablars! Lite retsamt... bara att svälja och se nöjd ut (som du troligtvis också är)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får försöka lära mig det...först: Inte hetsa upp sig när jag inte förstår...sen: Vara glad och tacksam när älsklingen hjälper mig. :))

      Radera
  3. Jag gör likadant...ropar på sambon när jag drabbas av datahaveri! Det är nog väldigt vanligt förekommande att vi kvinnor gör så, skulle jag tro. Nåja, nån nytta får vi ha dem till;-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ropar jag ju inte riktigt på honom...vill klara det själv...men han kommer INNAN jag har kastat hela härligheten i golv, för han känner mig och hör när det börjar bli dags. :))

      Radera
  4. :) Man lär sig genom problemen. I synnerhet när man inte VILL be om hjälp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...ja, tänk att så säger älsklingen också... :)) Men...mitt tålamod räcker inte...och då är det ju fiffigt att hans gör det. :))

      Radera