söndag 13 maj 2012

Sofftvätt o kloklipp

Klädseln till soffa och divan ska tvättas...och bli torrt igen, hehe...
Tack Ikea för den smarta detaljen tvättbar klädsel! Vitt ska bli vitt igen, och inte grådaskigt... :))

Vidare ska jag försöka klippa klorna på den andra kissen...den första gjorde jag igår när hon sov. :))
Det blir ingen lätt uppgift, det vet jag av tidigare erfarenhet, men eftersom de är innekatter så behövs det!

Det tredje jag ska klara av idag är DEKLARATIONEN... :/ Men det brukar inte vara några svårigheter.

För det fjärde behöver jag sitta i solen en stund...så inte fräknarna bleknar bort igen...

Dessutom firar vi ju morsdag idag, här på Åland...och jag får middagsgäster.
Hm...ska det inte vara tvärtom? Att JAG blir bjuden på middag?? :))
Nå...jag får väl framföra en önskan till mina barn...de börjar bli så stora nu att de skulle kunna fixa ett restaurangbesök åt sin mor...kanske till nästa år.
Nej, det är inget krav, hehe...jag är nöjd att träffa dem och se att de mår bra!

Ha en fin söndag!
kram

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hehe...ja, ändå hann jag inte deklarera, men blev å måla istället... :))

      Radera
  2. Trevlig Mors dag! :-D! Själv får jag vänta tills den 27:e, då vi firar i Sverige, och hoppas på att då bli lite uppvaktad av tonåringarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev faktiskt mer uppvaktad än jag väntat mig. Blommor och ett virkat hjärta av tösen...(hon fyller som sagt 21 snart, men har just lärt sig virka och tycker det är jätteskoj.) Av äldstesonen och hans sambo fick jag ett presentkort på aroma-massage-behandling... :)) Ska ringa och boka tid i morrn...jag behöver verkligen det där!!! :))

      Radera