måndag 24 januari 2011

Ännu ett...

Ännu ett ..."Du-är-vad-du-äter"-program...
"Thintervention"!
Hur många "fetto-blir-smal"-program finns det egentligen?
"Biggest looser"
Anna Ankas skrik-o-panik-program.
Träna mej hit och träna mej dit...i bröllopsform...i annan form...vilken som helst, bara jag tappar några kilo...och får göra det i tv...
Nej, huvva!

Lika många laga-mat-program finns det att porra in sej i om man vill...
Bara att ta för sej och dregla över de läckra (?) anrättningar som tillagas inför våra fyrkantiga ögon...

Och sen i nästa sekund se hur någon överviktig svettas och gråter inför en skrikande tränare och en till synes omöjlig uppgift... 

Tur att man är normal! (???????????????????????????????) (OBS ironi!)

Och tur att det ännu finns program som "Morden i Midsommer", "Solsidan" och "Wallander".
Jag är dessutom helt såld på frågeprogram som "Vem vet mest", och "På spåret"...

Om DET sen är så normalt vet jag inte, men jag slipper sitta med skämskudde och dåligt samvete i alla fall! 


kram

2 kommentarer:

  1. Morden i Midsomer är slut :) Alla är döda, ingen kvar att mörda ;) Jag gillar matlagningsprogram, i synnerhet "halv åtta hos mig" :)

    SvaraRadera
  2. "halv åtta hos mig" gillar vi också! Det är de här viktminskningsprogrammen jag börjar tröttna på, och har dåligt samvete för...(borde äta bättre och träna mer)...

    SvaraRadera