onsdag 5 januari 2011

Ensam uppe.

Sitter vid mitt köksbord, ensam uppe.
Alla andra sover.
Huvudet är fullt med tankar...som vanligt.

Det blåser lite ute...är 10 grader kallt...och det har inte börjat snöa än.
Sitter och väntar på oljeleverans...vet inte om jag ska våga ställa mej i duschen, för jag vet inte när oljebilen kommer...
Han stänger ju av pannan innan han börjar fylla tanken, och om jag duschar precis just då, så blir det en aning småkyligt...Hm...

Kaffe har jag druckit.
Det nödvändiga varje morgon. Kanske jag tar en kopp till...

Idag måste jag boka bilplats på båten... Det är bara det att jag inte vet när vi ska tillbaks hem igen...
Nåja...jag bokar väl in nån tid, så går det att ändra sen...

Var på en skogspromenad igår... Jisses så mycket snö det ligger.
Nyttigt för musklerna att pulsa fram i!
Såg spår av räv, hare, rådjur och ekorre. 
Örnen satt på isen först...sen flyttade han upp i ett träd. Det såg jag från köksfönstret.
*fniss* När man talar om trollen...han sitter i trädet igen nu, ser jag...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar