söndag 9 januari 2011

Grått.

Sitter i ett väldigt slaskigt Sverige just nu. Det är flera plusgrader och svårt att röra sej ute, med all blöt is som finns kvar.
Resan hit gick bra.
Vi kom fram väldigt sent, för det gick inte att köra fort! Mot slutet låg väldiga vattensamlingar på vägarna...smältvatten som inte kunnat rinna bort pga snödrivor vid vägrenen.
Swosch sa det i bilen varje gång den plöjde sej igenom en pöl... eller sjö kanske jag ska säga istället, för det var vad det mest liknade.
Samma jävla tjafs och bråk när vi lämnade tösen. Gud vad jag är trött på det!
Sen ett kallt hus och några stärkande och värmande droppar innan vi kunde somna...

Idag är det mest lite pyssel i huset...Inte mycket egentligen som ska göras innan vi lämnar över till nya ägarna 1/3.
Bara en massa bärande och släpande lite närmare inpå sen.

I morgon ska vi handla och shoppa lite. Jag känner att jag har behov av nåt nytt plagg. Brukar inte känna så, men det behövs säkert... *fniss*
Måste ha något roligt här iallafall! Det mesta annars som händer här är ganska deprimerande liksom.


kram

8 kommentarer:

  1. Ja, det slaskar här också... solen har skinit och varit en rätt behaglig dag egentligen.
    Men slask är ju inte roligt förstås, du vet...man är aldrig nöjd.

    SvaraRadera
  2. Här har solen endast lyst med sin frånvaro...och du, man ska inte vara nöjd...det ligger nog inte i vår natur. *fniss*

    SvaraRadera
  3. Det har varit takdropp i Mariehamn och jag orkade iaf ut och hacka lite is vid grindarna innan mannen tog vid.

    Ha gott mod med ditt pyssen:)

    SvaraRadera
  4. Det var mest älsklingen som pysslade idag...nu väntar burkköttsoppa med dagsgammalt barkisbröd...sån med vallmofrön på. Vardagslyx kantänka! *skrattar*

    SvaraRadera
  5. Här gick det faktiskt att krama snöbollar :-) Så var snön j*vligt tung när den skulle faxas undan också :-(

    SvaraRadera
  6. *fniss* Blir lite kul när tryckfelsnisse varit framme, (tror jag), Eivor pyssas och Marina faxar snö. :))

    SvaraRadera
  7. Här är det så himla halt att jag inte vet om jag ska våga mej efter tidningen eller inte :o/

    SvaraRadera
  8. Var rädd om dej! Går det inte att gå i snön vid sidan då? Annars får du väl spänna på dej skridskorna... ;)

    SvaraRadera