måndag 24 januari 2011

Hemmalunk.

Har nog egentligen varit hemma sen i fredags, men har inte mäktat med att skriva blogg...
Jodå, allt är bra och så, men det har väl inte funnits tillräckligt med inspiration kanske.

Skattemyndigheten!
Jag säger bara det...
Tror de flesta förstår ungefär hur jag menar.  De är inte otrevliga mot mej, och har aldrig varit det heller, men att allting ska vara så helsikes komplicerat jämt!?!?!
Maken till byråkrati får man sannerligen leta efter!
Sen till på det så får jag ett mail från pensionsskyddscentralen i Finland...som är översatt med något billigt google-översättningsprogram till svenska!!???
Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Men smått irriterad blir jag faktiskt!
De kunde väl ändå bemöda sig med riktig svenska ändå! En myndighet...?

Bilen knyckte, puttrade och ryckte sej hem från stan...Hm...
Vad kan detta vara? Is i systemet? Vatten? Luft?...
Nä...det var bara en tändkabel som hade lossnat, som tur var! Älsklingen hittade "felet"...och det hade jag nog också gjort om jag hade sett efter...

Nå, nu är nästa punkt för dagen att laga mat. God och näringsriktig ska den vara också...Hu vilka krav man har på sej...

kram för nu.

5 kommentarer:

  1. Håller helt med i allt du skrivit beträffande byråkratier och googleöversättningar från Finland.

    Men god mat blir det visst:)

    SvaraRadera
  2. och jag håller med om kraven man har på sig... Man ska ju för sjutton andas också, har "de" glömt det eller??? *S*

    SvaraRadera
  3. God mat blev det, men kanske inte så himla näringsriktig...mest proteiner faktiskt. Fast det är väl inte fy skam det heller. Jo, "de" glömmer bort sånt tror jag. :)

    SvaraRadera
  4. Tycks vara en bristvara i Finland...Inga krav på språkkunskaper där inte.

    SvaraRadera